pühapäev, 1. detsember 2013

Isiklik kogemus Eesti Energiaga

Oma blogis oleme välja toonud artikleid ja lugusid, mis on seotud Eesti Energiaga ning ettevõtte suhtekorraldusliku poolega. Juhtum, millest nüüd kirjutan ei ole kuskil avalik, kuid leian, et väärib siiski üles märkimist.

Minu väga hea sõbranna ostis endale jaanuaris 2013 maja. Samal ajal avanes ka elektriturg ning valituks osutus Eesti Energia. Arved on ta alati ilusti kõik ära maksnud ning ta süstematiseerib need ka kaustadesse ära. Paar nädalat tagasi tuli talle paaripäevase vahega e-maili peale kaks eraldi arvet Eesti Energialt. Ühes neis oli oktoobrikuu elektriarve ~50eurot. Teises kirjas oli samuti eelmise kuu arve, kuid lisaks veel ligi 200 eurone summa, mis kõik kuulus maksmisele. Juures ei olnud mingit seletust.

Sõbranna ehmus muidugi ära. Esimese asjana pöördus ta muidugi Eesti Energia poole. Tuli välja, et seoses elektrituru avanemisega oli ettevõtte süsteemis olnud viga, mis avastati alles hiljuti. Märtsi-aprilli arvetes ei olnud reaalselt sisse arvestatud mingit elektrihinda ning nüüd kaheksa kuud hiljem nõutakse seda raha tarbijalt tagasi. Ettevõtte on ise teinud vea, kuid vabandamise asemel tehakse midagi muud. Olgu veel meelde tuletatud, et arve saadeti mingisuguse seletuseta, jättes tarbija segadusse. Kui klient oleks maksnud ära mõlemad arved, siis oleks ta jäänud pea 50 eurot miinusesse, sest oktoobrikuu summa oli mõlemas arves topelt esitatud.

Nüüdseks on mu sõbranna olnud pikas kirjavahetuses Eesti Energiaga. Eelmise kuu arve maksis ta ära, kuid kaheksa kuu tagust ettevõtte oma viga ei ole ta nõus maksma. Maksetähtaeg on möödas ning sellele tiksub juurde juba viivis. Eesti Energia tõi ainukese lahendusena välja maksegraafiku, ei midagi muud. Ühele esimesele kirjale tuli automaatne vastus, milles lubati sõbrannale vastata järgmise tööpäeva lõpuks. Ettevõtte poolne vastus saabus aga mitmed päevad hiljem (natuke alla nädala). Leian, et kommunikatsioon peaks toimuma palju paremini. 

Sõbranna võitleb enda õiguste eest edasi, kirjavahetus on tema poolt edastatud juristile ning loodetavasti saab juhtum peagi mõistliku lahenduse.

Mida Teie arvate sellisest juhtumist ning ettevõtte poolsest käitumisest? 

1 kommentaar: